Lön, tid, schemaläggning och personalliggare i ett. Caspeco Personal ger er enkel och smidig administration och överblick av verksamheten.
Tack vare alla delar i Caspeco Personal uppstår kraftiga synergieffekter. Du kan till exempel se lönekostnaden direkt i schemaläggningen, jämföra arbetad tid mot avstämningsperioder, bemanna utifrån prognoser och bokningsläge och mycket, mycket mer.
Vi har byggt Caspeco Personal för att vara lättanvänt, men ibland behöver man support. Och då finns vi där på riktigt, vi lovar!
Kommunicera med dina medarbetare och låt dem kommunicera med varandra – för kommunikation är ju faktiskt allt.
Med Caspeco Personal får alla medarbetare tillgång till en app, där de kan se schema, ändra uppgifter, komma åt sina avtal, läsa nyheter, se lönespecifikationer och tidrapporter och mycket mer.
I appen kan personalen också ansöka om ledighet, byta pass med varandra, söka pass och markera sig som tillgänglig eller otillgänglig.
Caspeco personal har så klart också funktionalitet för att kommunicera med personalen via notiseer till appen eller
e-post och sms.
En schemaläggning som kommunicerar med dina andra Caspeco system – för att göra det lättare att bemanna rätt.
Spara dina scheman i mallar, rulla ut scheman för att spara tid och välj om de ska roteras eller inte. Lägg in och godkänn frånvaro, kopiera och klistra in-funktionalitet och mycket mer.
Schemaläggningen hämtar information från Caspeco Lön, Caspeco Anlays och vårt bokningssystem. Vilket direkt ger en exakt kostnad på passet, en försäljningsprognos och visar bokningsläget.
I schemaläggningen kan du lägga en försäljningsprognos baserad på föregående år eller AI. Välj din önskade löneprocent och se direkt hur många timmar du kan schemalägga för att vara lönsam.
I dagsavstämningen godkänns arbetstiderna efter att ha jämförts med schemat, och blir till löneunderlag – smidigt och effektivt. Här kan ni rätta och märka upp arbetspass, byta kostnadsställe, ändra längd på raster och mycket mer.
Periodöversikt är en funktion som mäter hur den anställda ska jobba enligt sitt avtal över en period. Koppla din personal till avstämningsperioder enligt deras kollektivavtal 8- eller 16-veckorperioder – eller årsarbetstid.
Med Caspeco Personal får ni ett komplett lönesystem som gör administrationen enkel.
Hantera frånvaro, tillägg och avdrag, godkänn timrapporter och kontrollera saldon - allt detta med enkelhet. Importera skattetabeller automatiskt via FOS-förfrågan, utmätningar med förbehållsbelopp och fullständig rapportgenerator är bara några av funktionerna.
Löpande uppdaterat stöd för kollektivavtalen inom hotell & restaurang – inklusive minimilöner, OB-, kost- och semestervärden – och månadsvis avsättning för Fora.
De anställda får sin lönespecifikation direkt i appen, ni kan även förhandsgranska lönespecifikationen löpande under pågående månad utefter nya tider och frånvaro registreras.
Caspeco Personal innehåller komplett funktionalitet för lönekörning – inklusive varningslista, utbetalningslista med stöd för alla bankfiler, bokföringsunderlag/sie-filer och arbetsgivardeklaration på individnivå.
Ta fram rapporter och få tillgång till detaljerad statistik för analys – inklusive turordningslista, medelantalet anställda, konjunkturstatisk, statistik till svenskt näringsliv och Fora-rapporter.
Allt ni önskat i er tidsrapportering – och lite till.
Med Caspeco Personal kan du rapportera och planera frånvaro antingen via schemat eller dagsavstämningen. Era anställda kan också själv rapportera in och önska frånvaro via personal-appen.
Mjukvara för stämpelklockan kan installeras på Windows och iPad-enheter, med möjlighet till att styra olika avdelningar till olika stämpelklockor. Nyanställda kan registrera sig här första dagen, och ex läsa, lämna meddelanden och byta station. Stämpelklockan kan även visa personalliggaren om ni så önskar.
Ni får också en automatisk timbank baserad på registrerad tid mot avtalad tid. Röda dagar hanteras automatisk med ett separat saldo.
Caspeco Personal ger er en enkel och exakt kostnadsfördelning av arbetade pass. Varje enskilt pass – inklusive alla kostnader – kan kostnadsfördelas automatiskt med hänsyn till var den anställde har arbetat.
Gör personaladministrationen enkel och effektiv för både er och era medarbetare.
Registrera enkelt ny personal med fördefinierade anställningsmallar. Personalen kompletterar själv sina personuppgifter och kontonummer.
Med Caspeco Personal kan ni signera anställningsavtal eller andra dokument.
Ni har även möjlighet att skapa en attestordning.
Få in dricks automatiskt från kassasystemet och sätt upp fördefinierad fördelningsstege för smidig hantering och utbetalning via bankfil. Personalen kan också följa sin dricks i personal-appen.
Ja, bokföring överförs med sie4-fil och utbetalningsfil kan skickas till alla svenska banker, även med ISO20022.
Nej, de flesta av våra kunder sköter sina löner själva med hjälp av systemet och vår support. Man behöver dock ha en grundläggande koll på kollektivavtal och lagar.
Ja, vi stödjer Visitas avtal med HRF & Unionen fullt ut.
Ni kan vara igång med personalsystemet omgående, oftast inom några dagar.
Nej, men vi har en enkel funktion för att hantera övergången från bruten löneperiod till släpande.
Priset för Caspecos olika system anpassas efter er verksamhet, så att alla kan använda professionella system. Sen får ni givetvis lägre pris om ni väljer att använda flera av Caspecos system.
Fyll i dina uppgifter nedan så tar vi kontakt och bokar in en demo.