Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får, med svar!
Ja, och de kan antingen själva söka lediga pass i appen eller så kan ni skicka notiser via push eller sms.
Inga problem, timmarna och kostnadsuppföljningen kommer på rätt dag och OB registreras automatiskt.
Ja, det är bara att ta Ipaden med stativet och ställa den på den plats där den behövs bäst just nu.
Ni får koll på kostnader och arbetade timmar direkt utan manuell handpåläggning och Caspeco fördelar kostnader både för arbetade timmar, röda dagar och semester på olika kostnadsställen, både i statistiken och i bokföringen.
Vi kan byta ert system i nästa vecka om ni vill men givetvis är det bäst om vi planerar in det på bästa sätt tillsammans. Vi har många gånger fått reaktionen från nya kunder att de blir förvånade hur enkelt det är att gå över till Caspeco, även på större verksamheter och att man efteråt utrycker ’’ var det inte svårare än så här’’? Men så beror det också på att vi håller er i handen hela vägen och vi har gjort detta så många gånger förut.
Vi har inga kopplingar till andra lönesystem eftersom det fina tricket med Caspeco är att det inte behövs. Caspecos Personal är ett komplett system med stämpelklocka, schema och lön. Du sköter allt i ett system från ax till limpa och sparar massor av tid både i det dagliga arbetet när man attesterar timmar och ännu mer vid lönekörningen som går mycket snabbare än i traditionella system.
Vi har en unik helhetslösning med grym support. En leverantör, ett telefonnummer – ingen annan att skylla på och vi är systemet som du kan växa med och som ger dig stenkoll och bättre lönsamhet oavsett om du är en liten verksamhet eller större.
Ja, du ser direkt kökets personalprocent mätt mot mat och får även försäljning per arbetad timme – det ser du i alla avdelningar.
Enklast är att göra det via stämpelklockan, där anger de namn, personnummer, e-postadress och mobilnummer och vips finns de inlagda i systemet och personalliggaren.
Ja, kassan kör betalningen i bakgrunden och ni kan snabbare beta av kön genom att börja bonga nästa order.
Ja, antingen kan ni ange pucknummer vid varje beställning eller så kan ett ordernummer skrivas ut på kvittot som sedan syns på en bongskärm i restaurangen och klarmarkeras när maten är redo för att hämtas av gäst.
Ja, det går att se både försäljning och personalkostnader nedbruten per timme.
Det går att mäta snittnotor, och även merförsäljning som tex antal dippsåser per såld hamburgare. Ni kan även mäta tillagningstiden från beställning tills att ordern är klarmarkerad i köket.
Ja, både via appen eller via expresskassor. Förbeställning av take away kan göras i förväg via webben och även betalas i förväg. Vid ett förutbestämt intervall innan upphämtning skrivs ordern ut på bongskrivare i köket tex.
Vi stöder bägge och kan hjälpa er att hantera dessa automatiskt.
Ja, det är enkelt att addera flera kassapunkter som debiteras till säsongsvariation.
Ja, kassan kan automatiskt skicka dagsrapporter som läses in i ert bokföringssystem.
Ja, man kan koppla hur många kortterminaler som helst till samma kassa.
Du kan komma åt kassans Back Office via webbläsaren både från mobil, dator och Ipad, var som helst ifrån alltså.
Ja, Verifone har trådlösa kortterminaler som man kan ta med till bordet/gästen för att skriva ut notan, ta betalt och få kvittot utskrivet.
Ja, bokföring överförs med sie4-fil och utbetalningsfil kan skickas till alla svenska banker, även med ISO20022.
Nej, de flesta av våra kunder sköter sina löner själva med hjälp av systemet och vår support. Man behöver dock ha en grundläggande koll på kollektivavtal och lagar.
Ja, vi stödjer Visitas avtal med HRF & Unionen fullt ut.
Ni kan vara igång med personalsystemet omgående, oftast inom några dagar.
Nej, men vi har en enkel funktion för att hantera övergången från bruten löneperiod till släpande.
Vi har endast en fast månadsavgift vilket sparar mycket pengar för er verksamhet.
Ja, betalfunktionen kan hämta och räkna ut summan gästen skall betala via Swish eller kort.
Ja vi har faktiskt båda dessa. Går att tala länge om vad som finns så fråga gärna oss om ni vill veta mer.
Ja, vi kan omvandla de flesta excelark till vårt inläsningsformat och läsa in den.
I de flesta fall så får vi dem via importen av kassadata eller via FreshX.
Ja, antalet Dashboards är oändligt och ni kan även se flera bolag i samma dashboard.
Ja, ni kan bygga i princip vilka rapporter ni vill, eller så bygger vi rapporterna åt er.
Caspeco är integrerade med i stort sett alla kassasystem, och vi kan hämta data bakåt i tiden.
Priset för Caspecos olika system anpassas efter er verksamhet, så att alla kan använda professionella system. Sen får ni givetvis lägre pris om ni väljer att använda flera av Caspecos system.
Nej, ni byter bara de system ni vill byta. Men det finns tydliga fördelar med att använda flera system från Caspeco, och ovanpå det ni får även lägre pris.
Ja till Kassasystemet så ingår hårdvara. Ni väljer helt enkelt det ni behöver.
Vi har massor av tips och smarta råd kring hur ni effektivt kan öka er lönsamhet. Kika på sidan Guide till ökad lönsamhet, där samlar vi all kunskap kring detta.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa till att effektivisera er verksamhet och öka lönsamheten?